30.06 - 30.07.2022
In the beginning was everything
Solo show by Karine Fauchardtext by Axel Stockburger, 2022
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/d6a058e45b16dad7413b8af3edce767ae8cbdb34b6e0d88444ba18488654fad3/KSE02231.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/ad3835bdb4a543b54a7b6f8abf77269d10955249108444e14a01f8734034e676/KSE02198.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/2c9021946913486a36e8a44b4627f6cf7e9055cb047b3a203e658f6311a04134/KSE02216.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/9ef6492da761562ac2472bc4f63a53ca7b740423af287d0cf027d18e7f26ef9a/KSE02269-1.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/e61e0ea0fd6da3eed26bcb38c18e1a140cbf5437770a5a35e18ff87df156ea5e/KSE02265.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/e9db4b08d39b0fd439d0f186bcf6c669686bb81706bc629ce804a59fd42ecb04/KSE02260.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/48df8e8b05f633eb7732172b7e50f5d38608da0a8a333db7a89c8374f6cd706a/KSE02271.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/5677dbb429a4ddcf339d336384a6a44d9ee074bebe3ff15d0bc9c3a6d08e7562/KSE02270.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/d742527e3567ca6f3a9bae00f261cd69e94f22a0c09d695aef642e00b4a23d22/KSE02269.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/0579b8817422e9f9709bbab1a4cbdbacd97fe7b771e519b5078ab4192c74f2d1/KSE02216-1.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/61c146ff13ee11c46d36b675aa44545e71c4f2cdef2b6e0f69b3834f71fd0aaf/KSE02214.jpg)
![](https://freight.cargo.site/t/original/i/78a069bb44c6f29bd85db9f7238a3ea689c0706fbe88022f46af989a4af66483/KSE02235.jpg)
👁🗨: Kalin Serapionov
![](https://static.xx.fbcdn.net/images/emoji.php/v9/t9b/1.5/16/1f4a7.png)
/
"В началото беше всичко"
Kарин Фошар
30.06 - 30.07.2022
Oткриване: 30.06, 18.30 ч
текст от Аксел Стокбургер, 2022 г.
"Ex nihilo nihil fit"Изложбата на Карин Фошар в галерия "Пунта" е най-вече промяна в парадигмата на нейната интензивна артистична ангажираност с възможностите на рисунката. Макар че през последните години тя изследва една много специфична форма на фини рисунки с молив, като внимателно управлява количеството визуална информация върху плоскостта на картината, позволявайки на рисунките си да дишат, сега Карин развива една новаторска концепция. "В началото беше всичко" е спекулация с традицията на белия куб, който тук не се разглежда като "неутрална" зона, служеща за контраст на различните произведения на изкуството, а е изцяло узурпиран и се превръща сам по себе си в картинна плоскост. Графитът е нанесен върху стените на галерията и буквално изпълва пространството с "всичко". След това графичните структури се генерират чрез изтриване на елементите по тези стени, което буквално преобръща практиката на рисуване. Формата възниква от редукцията и визуалните елементи, които се появяват по този начин, са резултат от това, а не от добавянето на материал. Спомняме си за най-ранните форми на художествено изразяване, а именно емблематичните образи на човешките ръце в древните пещерни рисунки, които следват подобен “негативен” процес. Пигментът, който е бил нанесен с ръка, впоследствие е бил отстранен, така оставяйки силует, следа, която насочва към непрекъснатата приемственост на човешките усилия за възползване от случайността. В изкуството на Фошар тази стратегия на премахване на информация с гума, за да се генерират форми, позволява също така комплексни диапазони от степенувани контрасти, не по-различни от chiaroscuro, които придават на визуалните елементи интензивно пространствено присъствие. Жестовият процес на издълбаване, който е свързан и със специфичните собености на самите стени, където графитът в различна степен остава прикрепен към определени части, прави видими малки неравности. Художничката внимателно разглежда тези конкретни обстоятелства. В условията на дигиталната култура, в която все по-често сме неспособни да възприемаме огромните количества информация, които ни се предлагат, подходът, ръководен от редукция и заличаване, изглежда все по-витален. Дори белият куб да бива изпълнен с всичко отминало и случващо се сега, все още остава място за порива към художествено изразяване, за индивидуалния жест, утвърждаващ живота. Тази методология със сигурност е в съзвучие с онтологичната доктрина на Парменид, който твърди, че във вселената никога нищо не идва от нищото, че по принцип "creatio ex nihilo" е невъзможно.